Network backup and cloud recovery

0
83
cloud

بکاپ گیری تحت شبکه و بازیابی cloud

بکاپ گیری cloud یا بکاپ گیری آنلاین، به استراتژی بکاپ گیری تحت شبکه از داده ها و بازیابی اطلاعات اطلاق می شود که شامل ارسال نسخه ای از داده های اصلی شما از طریق یک شبکه عمومی یا اختصاصی به یک سرور خارج از سایت است.

سرور بطور معمول توسط یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث میزبانی می شود که براساس پهنای باند، ظرفیت یا تعداد کاربران از شما هزینه دریافت می کند.

اجرای بکاپ گیری داده های ابری ممکن است به شما کمک کند تا استراتژی حفاظت از داده های سازمان خود را بدون افزودن بار بیشتر برای کارکنان آی تی خود تقویت کنید.

گزینه های فرآیند بکاپ گیری ابری اطلاعات:

  • بکاپ گیری از داده های خود مستقیماً در فضای عمومی.
  • بکاپ گیری از داده های خود در ارائه دهنده خدمات.
  • گزینه Backup گیری Cloud-to-cloud. برای داده هاییست که در برنامه های نرم افزار بعنوان سرویس SaaS (software as a service) در cloud زندگی می کنند. این روش اطلاعات را در ابر دیگری کپی می کند.

Backup گیری تحت شبکه و بازیابی اطلاعات فرآیند تهیه نسخه Backup از داده های شما در صورت از دست دادن و راه اندازی سیستم های ایمن است که به شما امکان می دهد در نهایت داده های خود را بازیابی کنید. تهیه نسخه Backup از داده ها به کپی و بایگانی داده های رایانه ای نیاز دارد تا در صورت خرابی یا حذف داده ها، در دسترس باشد. فقط در صورت تهیه نسخه Backup از داده های قبلی، می توانید اطلاعات را بازیابی کنید.

Backup گیری از داده ها همیشه نمی تواند همه داده ها و تنظیمات سیستم شما را بازیابی کند. بعنوان مثال، کلاسترهای رایانه ای، سرورهای دیتابیس یا سرورهای فعال دایرکتوری ممکن است به انواع دیگری از بازیابی فاجعه نیاز داشته باشند، زیرا ممکن است یک نسخه Backup و بازیابی آنها را بطور کامل بازسازی نکند.

امروزه، می توانید با استفاده از ذخیره سازی ابری، از داده های زیادی Backup تهیه کنید.

بنابراین بایگانی کردن داده های خود بر روی هارد دیسک یا ذخیره سازی خارجی سیستم محلی لازم نیست. علاوه بر این، می توانید دستگاه های تلفن همراه خود را با استفاده از فناوری های ابری تنظیم کنید تا امکان بازیابی خودکار داده ها فراهم شود.

برای خرید انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات به سایت فروشگاه ما مراجعه فرمایید