چهار گام اولیه برای نوسازی داده ها

0
143
داده

داده

راهنمای استراتژیک برای پیشبرد داده محور سازمان شما

راه اندازی یک data-first transformation معنایی فراتر از افزودن سخت افزار ، نرم افزار و یا ارائه سرویس در عملیات دارد.یک انتقال موفق فقط زمانی حاصل میشود که یک سازمان بداند اطلاعات را از کجا به دست اورد و از این اطلاعات چگونه استفاده کند تا یک فرایند جدید شکل بگیرد.

فرایند data-first transformation میتواند در یک مرحله انجام شود، اما این امکان نیز وجود دارد که این فرایند در چند مرحله انجام شود.در این صورت امکان هضم ان اسان تر خواهد شد و به این ترتیب مسیر رسیدن شما به یک modern, data-first organization را تسهیل میکند.

ویژگی های کلیدی رهبران data-first

یکی از گزارشات اخیر که توسط Enterprise Strategy Group، به سفارش شرکت Hewlett Packard Enterprise،انجام شده است درباره اینکه چرا تفکر data first حائز اهمیت است توضیح میدهد:
زیرا رهبران data first سریع تر از رقبای خود عمل میکنند.در زیر به چند مورد از ویژگی های آنها اشاره کرده ایم
• برابر بیشتر از رقبا توانایی رسیدن به اهداف دآمدی خود را دارند
• 5 برابر بیشتر از نظر از دست دادن داده ها انعطاف پذیری دارد.
• 4 برابر بیشتر احتمال دارد که رضایت شغلی بالاتری در بین توسعه دهندگان و محققان فناوری اطلاعات داشته باشند.
• 20 برابر بیشتر احتمال دارد که رقبای خود را در بازار با نوآوری شکست دهند، اغلب در مدت زمان قابل توجهی.

داده
1 ساختن یک استراتژی CXO-driven data:
استراتژی data-first به معنای یک استراتژی تجاری است که با داده های عینی فعال می شود. این فرایند در سلسله مراتب باید از بالا توسعه یابد، زیرا مستلزم تغییر سیاست های کلی سازمان و متعهد ماندن به سیاست جدید است. و یک شبه اتفاق نمی افتد.
این استراتژی باید فرایند های رسمی برای تعیین ارزش اطلاعات طی کند،استفاده از مهارت های یک CDO؛کسی که کمیته مدیریت داده را تشکیل و داده راه اندازی میکند.افراد ضروری این کمیته شامل محققان حوزه اطلاعات-مدیریت اطلاعات و امنیت هستند.
وظیفه CDO تشویق به گسترش فرایند های بهتر data -first و سازگاری تحلیل ها و سایر ابزار ها در سازمان است.
2 پذیرفتن حقایق اطلاعات:
قبل از اینکه یک سازمان در مسیر تحول قرار گیرد، باید ملاحظات اساسی متعددی را که می‌تواند
به چارچوب‌بندی رویکرد کمک کند در نظر بگیرد:
اطلاعات دارایی حیاتی هستند. سازمان هایی مانند Facebook و Google™ را در نظر بگیرید. تفاوت زیادی بین ارزش بازار آنها و ارزش دارایی های مشهود آنها وجود دارد.این  نشان دهنده انتظارات بازار از پتانسیل درآمد آینده است. چه بخشی از آن عدد باید به داده ها نسبت داده شود؟ آیا روزی داده ها به صراحت در ترازنامه ظاهر می شوند؟ بسیار مهم است که داده ها را برای آنچه که هستند بررسی کنیم: یک دارایی اصلی.
داده ها دارای جاذبه هستند. از نظر استراتژیک، نتیجه این است که پردازش و عمل بر روی داده ها عمدتاً  منجر به نتایج سریعتر و کارآمدتر می شود. تمایل طبیعی ما این است که سعی کنیم از داده ها محافظت کنیم، و آنها را ذخیره و به مکانی تحت کنترل خود منتقل کنیم باید با این واقعیت روبرو شد که این اتفاق عملا نا ممکن است.
 داده ها دارای حقوق و حاکمیت هست.از نظر یک دورنمای سیاسی سازمان باید به بلوغ برسد.باید فراتر از آگاهی اولیه و تعاریف الزامات انطباق اطلاعات باشد.به این منظور که سیاست سازمان شامل سازکار های جامع مدیریتی و همچنین نظارتی باشد.به این ترتیب قوانین و مقررات جدید به صورت اتوماتیک قابل اجرا هستند اگرچه همچنان نیاز به کنترل این قوانین توسط مسئول مورد نظر وجود دارد.
اطلاعات باید یکپارچه و دردسترس باشند: اطلاعات اضافه-داده های اشتباه-داده های گمشده و این فهرست ادامه دارد.چنانچه اطلاعات به صورت یکپارچه و دردسترس نباشند از ارزش کمتری برخوردارند.داده ها باید تطبیق پاکسازی و یکپارچه شوند،این مهم نیازمند یک سیستم مدیریت داده جامع است که بتواند به سازمان شما در رسیدن به اهداف تجاری شتاب ببخشد.
داده
3 حد بلوغ ایده ال مدل مبتنی بر اطلاعات خود را مشخص کنید:چه سطحی از بلوغ اطلاعاتی میتواند در سازمان شما حاصل شود؟ نیازی نیست برای دستیابی یه سازوکار عملیاتی مبتنی بر داده به گوگل بعدی تبدیل شوید و استراتژی شما باید بازتاب کننده این موضوع باشد.در جدول یک سطوح عادی کسب و کار هایی که در راه رسیدن به بلوغ مبتنی بر داده هستند نشان داده شده است.
داده
در حالت ایده‌آل، هر سازمانی که داده محور است، احتمالاً می‌خواهد به حداقل سطح 3 برسد. به یاد داشته باشید که داده ها تنها یکی از اجزای یک ساختار عملیاتی گسترده تر هستند در این ساختار باید به استراتژی، امنیت، نوآوری، افراد و موارد دیگر توجه شود. استراتژی‌های اطلاعاتی که بدون در نظر گرفتن کارکردهای تجاری دیگر توسعه می‌یابند،ممکن است قابل اجرا نباشند در نهایت این قبیل استراتژی ها نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بیهوده هستند.
4 سرمایه گذاری های خود را اولویت بندی کنید:
رویکرد مبتنی بر داده بر اساس خلق ارزش است، اما برای موفقیت، باید نوسازی فناوری، و همچنین تغییر مناسب در مهارت‌ها، فرآیندها صورت پذیرد.
از آنجایی که داده ها قلمرو وسیعی دارند، یک زبان مشترک برای شناسایی داده ها شانس پیشرفت را به حداکثر می رساند. با شناسایی زیر دامنه های اصلی، می توانید درک دقیق تری از نقاط قوت و ضعف سازمان خود داشته باشید
و سرمایه گذاری های مورد نیاز برای پیشبرد بلوغ خود را بهتر اولویت بندی کنید.
داده