بکاپ گیری-اهمیت بازیابی اطلاعات در کسب و کار

0
144
بکاپ گیری

اهمیت بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات در کسب و کار

هدف از تهیه نسخه پشتیبان ایجاد یک کپی از اطلاعات است که در صورت خرابی داده های اولیه قابل بازیابی باشد. خرابی داده های اولیه می تواند نتیجه خرابی سخت افزار یا نرم افزار، خرابی داده ها، یا یک رویداد ناشی از انسان، مانند یک حمله مخرب، یا حذف تصادفی داده ها باشد. نسخه‌های پشتیبان امکان بازیابی داده‌ها را از زمان قبلی فراهم می‌کنند تا به کسب‌وکار کمک کند پس از یک رویداد برنامه‌ریزی نشده بازیابی شود.

 

  • از کار افتادن فناوری
  • بدون بکاپ گیری، بلایای طبیعی میتواند شما را از فعالیت خارج کند.
  • آینده اطلاعات سازمان
  • سرقت اطلاعات
  • مزیت رقابتی
  • گرچه ممکن است که کارمندان ما کامل باشند، اما مردم اشتباه می کنند.

 

ذخیره کپی داده ها در رسانه جداگانه برای محافظت در برابر از دست دادن داده های اولیه بسیار مهم است. این رسانه اضافی می‌تواند به سادگی یک درایو خارجی یا USB، یا چیز مهم‌تر باشد، مانند یک سیستم ذخیره‌سازی دیسک، ظرف ذخیره‌سازی ابری یاTape Drive . رسانه جایگزین می تواند در همان مکان داده های اولیه یا در یک مکان راه دور باشد. احتمال رخدادهای مرتبط با آب و هوا ممکن است داشتن کپی از داده ها در مکان های دور را توجیه کند.

 

برای بهترین نتایج، نسخه‌های پشتیبان به صورت منظم ساخته می‌شوند تا میزان داده‌های از دست رفته بین نسخه‌های پشتیبان به حداقل برسد. هرچه زمان بیشتری بین نسخه های پشتیبان بگذرد، احتمال از دست دادن اطلاعات در هنگام بازیابی از نسخه پشتیبان بیشتر می شود. حفظ چندین نسخه از داده ها، بیمه و انعطاف پذیری را برای بازیابی به نقطه ای از زمان که تحت تأثیر خرابی داده ها یا حملات مخرب قرار نمی گیرد، فراهم می کند.

 

  1. فن آوری از کار می افتد

در طول 15 سال گذشته، ما شاهد تغییرات گسترده ای در فناوری مورد استفاده خود بوده ایم. اکنون بسیاری از مشاغل تقریباً بدون کاغذ هستند. بنابراین، اسناد مهم به صورت محلی، در رایانه ها ذخیره می شوند.

 

تمام تجهیزات در نهایت از کار می افتند. دسکتاپ ها به باج افزارها و ویروس ها آلوده می شوند. لپ تاپ ها به طور غیر قابل توضیحی کار نمی کنند. نوسانات برق هارد دیسک ها را منفجر می کند.

 

اگر کسب و کار شما به داده ها متکی است، این خبر بدی است. گفتن به مشتری که خدماتش قطع می شود یا اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری کلیدی کسب و کار نیاز دارید از دست می دهد، آخرین چیزی است که به آن نیاز دارید.

 

  1. مردم اشتباه می کنند

در حالی که ممکن است آرزو کنیم که کارمندان ما کامل باشند، اما آنها فقط انسان هستند.

 

این بدان معنی است که آنها اشتباه خواهند کرد. راه حل پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات بسیار مهم است. این تضمین می کند که هر گونه اشتباهی می تواند اصلاح شود.

 

نادیده گرفتن یک مرحله مهم در یک فرآیند خاص آسان است. شما می توانید به طور تصادفی داده های اشتباه را وارد کنید یا داده ها را حذف کنید. مطمئناً، شما باید برنامه های تضمین کیفیت و فرآیندهای کارآمد داشته باشید. با این حال، داشتن یک برنامه پشتیبان آنلاین به همان اندازه مهم است.

 

کارمندان به طور تصادفی لپ تاپ ها را در وسایل نقلیه عمومی رها می کنند. یک فنجان قهوه می تواند هارد دیسک را در کمتر از یک دقیقه سرخ کند. کارمندان ناراضی هنگام خروج از در، داده های کلیدی را حذف می کنند.

 

 

  1. Mother Nature

متأسفانه، طبیعت مادر غیرقابل پیش بینی است و می تواند برای کسب و کار شما ویرانگر باشد. در سرتاسر جهان،Mother Nature بر سیستم های فناوری شرکت ها ویران کرده است.

 

این رویدادها شامل گرمای شدید، یخ زدگی عمیق، سیل گسترده و بلایای طبیعی مانند زلزله و گردباد است. و البته، خطاهای الکتریکی و آتش سوزی نیز ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

 

وقتی کسب‌وکارها یک راه‌حل پشتیبان دارند، نیازی به نگرانی در مورد آسیب رساندن به عملیات یا شهرت خود ندارند. در عوض، آنها به سادگی می توانند اطلاعات کلیدی را از راه حل ذخیره سازی خود در Cloud پیدا کنند. سپس، آنها می توانند به طور معمول به تجارت خود ادامه دهند.

 

  1. مزیت رقابتی

هنگامی که یک راه حل پشتیبان و بازیابی اطلاعات آماده دارید، نسبت به رقبای خود برتری دارید.

 

کسب‌وکارها در سرتاسر جهان پس از از دست دادن داده‌ها متحمل زیان‌ها و آسیب‌های زیادی به شهرت شده‌اند. شرکت تویوتا موتور روز سه‌شنبه فعالیت‌های کارخانه‌های داخلی خود را به حالت تعلیق در می‌آورد و حدود 13000 خودرو از تولید خود را از دست می‌دهد، زیرا یک تامین‌کننده قطعات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی مورد حمله سایبری مشکوک قرار گرفت.

 

و چه کسی می تواند Crypto.com را که در ژانویه 2022 35 میلیون دلار از دست داد، فراموش کند؟ 483 نفر از کاربران آن در هک مورد حمله قرار گرفتند که منجر به برداشت غیرمجاز بیت کوین شد. این نوع نقض اعتماد به خود کسب و کار را کاهش می دهد. ارتباط با مشتری تحت تأثیر قرار می گیرد. اعتماد کارکنان، سرمایه گذاران، سهامداران و مشتریان آینده نیز همینطور است.

 

وقتی می‌توانید به مشتریان خود تضمین دهید که یک برنامه پشتیبان و بازیابی اطلاعات قوی دارید، بالاتر از کسب‌وکارهایی قرار می‌گیرید که نمی‌توانند همین را بگویند.

 

  1. سرقت

متاسفانه سرقت شرکتی در حال افزایش است. Embroker دریافت که 75٪ از کارمندان اعتراف کرده اند که اطلاعات و اسناد شرکتی را که ایجاد کرده اند گرفته اند. بیش از 30 درصد ورشکستگی های تجاری به دلیل سرقت کارکنان است.

 

اگر کارمندان با پرچم قرمز HR سروکار داشتند، 40٪ گفتند که به دلیل عصبانیت که تجربه می کنند، احتمال بیشتری برای گرفتن داده خواهند داشت. 60 درصد از کارمندان اگر بدانند دستگیر نمی شوند، دزدی می کنند.

 

متأسفانه، وقتی این کارمندان داده‌ها را می‌دزدند، اغلب سعی می‌کنند به کسب و کار شما آسیب بزنند. این بدان معنی است که اگر از آن داده ها بکاپ گیری نکنید، ممکن است برای همیشه از سیستم شما حذف شود.

 

  1. آینده اینجاست

کسب و کارهایی که نتوانند آینده را در آغوش بگیرند پشت سر خواهند ماند. ذخیره سازی داده ها به صورت محلی و خطر از دست دادن اطلاعات مهم راهی برای اداره یک شرکت نیست.

 

یک سرویس بکاپ گیری آنلاین به شما و کارمندانتان این امکان را می‌دهد تا هر زمان که دوست دارید، از هر کجا که هستید، به داده‌های شما دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که تیم شما می تواند از راه دور کار کند، در یک سند یا کار یکسان همکاری کند و از یکپارچگی آن اطلاعات اطمینان حاصل کند.

 

یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کارهایی که موفق به ارتقای سیستم خود نشده اند، داده های خراب یا ناقص است. این غیرمعمول نیست که چندین کارمند نسخه های ویرایش شده یک سند را به صورت محلی در رایانه خود ذخیره کنند.

 

و البته هر کدام معتقدند که مرتبط ترین یا به روزترین نسخه را دارند.

 

Wrapping Things Up

راه حل بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات آنلاین آرامش خاطر را برای شما، کارمندان و مشتریانتان فراهم می کند. این بدان معنی است که شما می توانید اعتبار خود را حفظ کنید، شهرت خود را افزایش دهید و از داده ها و اطلاعات خود محافظت کنید.

برای خرید انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات به سایت فروشگاه ما مراجعه فرمایید