?What is endpoint backup

0
194
endpoint

What is endpoint backup?

ایمنی و امنیت نقاط پایانی برای کسب‌وکارها بسیار مهم است زیرا هر دو به عنوان ابزارهای ضروری در محل کار عمل می‌کنند – لپ‌تاپ‌ها، ایستگاه‌های کاری و تبلت‌ها – و اگر به درستی مدیریت نشوند، می‌توانند آسیب‌پذیری ایجاد کنند.

 

endpoint چیست؟

نقطه پایانی هر وسیله ای است که برای تولید، اشتراک گذاری، دسترسی و ذخیره اطلاعات و اتصال به شبکه استفاده می شود. این می تواند یک لپ تاپ، دسکتاپ، تبلت، تلفن همراه، دستگاه نقطه فروش (POS)، دستگاه تولید، دستگاه اینترنت اشیا و غیره باشد. اینها دستگاه های ورودی در انتهای هر شبکه هستند.

endpoint یکی از بخش‌های مدیریت مؤثر نقطه پایانی، حفظ پشتیبان‌گیری از راه دور و ایمن از فایل‌ها و سایر داده‌های حیاتی در آن دستگاه‌ها است. ابزارهای پشتیبان گیری نقطه پایانی این امکان را با ارسال نسخه هایی از داده ها به ذخیره سازی فایل از راه دور و ایمن فراهم می کنند، جایی که می توان در صورت بروز فاجعه یا حذف آن ها را بعداً فراخوانی کرد.

 

چنین راهکارهای پشتیبان گیری نقطه پایانی معمولاً بر اساس یک برنامه زمان بندی اجرا می شوند. ممکن است هر 24 ساعت یکبار باشد، یا ممکن است پشتیبان گیری مداوم ارائه دهد. زمان بندی های مختلف توسط کاربران نهایی مطابق با نیازهای آنها پیکربندی می شود. بسته به اینکه کاربر نهایی مایل است چقدر فضای ذخیره‌سازی را به پشتیبان‌گیری و بازیابی اختصاص دهد، ممکن است پشتیبان‌گیری کامل یا پشتیبان‌گیری افزایشی اجرا کنند.

 

راه حل های پشتیبان گیری نقطه پایانی به دلیل کاهش هزینه ها و استقرار آسان در بین SMB ها و شرکت ها بسیار محبوب شده اند. راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری مبتنی بر cloud مطمئناً راه را برای راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری در دسترس‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هموار کرده‌اند.

 

پشتیبان گیری Endpoint در مقابل همگام سازی ابری

Endpoint backup vs. cloud syncing

ممکن است برخی بپرسند که چرا پشتیبان‌گیری از داده‌های Endpoint مهم است، وقتی که بسیار شبیه همگام‌سازی خودکار است که هنگام استفاده از یک سرویس مبتنی بر Cloud اتفاق می‌افتد. یک سوال خوب و پاسخ مستلزم آن است که تفاوت بین همگام سازی فایل و پشتیبان گیری واقعی را بدانید.

سرویس‌های همگام‌سازی ابری (مانند OneDrive، Dropbox یا Google Drive) نمی‌توانند از داده‌ها در برابر طیف وسیعی از تهدیدات بالقوه محافظت کنند که راه‌حل‌های پشتیبان واقعی پاسخ می‌دهند. خرابی داده‌ها، باج‌افزارها و سایر انواع بدافزار به سادگی از دستگاه آلوده به محل ذخیره‌سازی راه دور «همگام‌سازی» می‌شوند. حتی اگر کاربر به‌طور تصادفی فایلی را حذف کند، معمولاً آن حذف را مستقیماً در فضای ابری همگام‌سازی می‌کند و تمام کپی‌های فایل را حذف می‌کند. در حالی که برخی از سرویس‌های ابری راه‌هایی برای بازیابی حذف‌های تصادفی ارائه می‌دهند، معمولاً چنین فایل‌هایی را فقط برای چند روز بایگانی می‌کنند.

 

راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری Endpoint در واقع همه اشکال راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی – به طور هدفمند برای تنها ماموریت محافظت از فایل‌های شما ساخته شده‌اند. آنها به خودی خود ابزارهای بهره وری نیستند، بنابراین در مورد ایمنی و امنیت داده های شما سازش نمی کنند.

 

پشتیبان گیری نقطه پایانی در مقابل مرکز داده

Endpoint vs. datacenter backup

شما بدون شک در مورد پشتیبان گیری از داده ها به شکلی یا دیگری شنیده اید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این ایده ممکن است خاطراتی از هارد دیسک های خارجی یا حتی TapeDriveهایی که برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده می شوند را تداعی کند. همچنین ممکن است در مورد راه حل های پشتیبان گیری از مرکز داده یا فقط راه حل های پشتیبان گیری ابری شنیده باشید.

بنابراین، به طور خاص، پشتیبان گیری Endpoint در بین همه اینها کجا قرار می گیرد؟

بسیاری از راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری مرکز داده، پوشش امنیتی Endpoint را ارائه می‌کنند، اما همه این کار را نمی‌کنند. به همین ترتیب، برخی از نرم افزارهای پشتیبان گیری Endpoint نیز می توانند پوشش جامع پشتیبان گیری مرکز داده را ارائه دهند. همپوشانی با هر راه حل موجود در بازار تضمین نمی شود.

اما اگر همپوشانی وجود داشته باشد، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت در وهله اول چیست.

پشتیبان‌گیری از مرکز داده به راه‌حل‌هایی اشاره دارد که به عنوان بخشی از تلاش‌های بازیابی فاجعه‌ای سازمان و تداوم کسب‌وکار استفاده می‌شوند. اینها راه حل های پشتیبان گیری در مقیاس بزرگ هستند که ممکن است با تهیه نسخه پشتیبان از کل پایگاه داده عملیاتی یک شرکت مرتبط باشید.

 

پشتیبان گیری Endpoint به طور خاص به ذخیره ایمن نسخه های پشتیبان تهیه شده از “Endpoint” مانند لپ تاپ ها، دسکتاپ ها، تلفن ها و تبلت ها اشاره دارد. اگر پشتیبان‌گیری از مرکز داده از مغز شرکت محافظت می‌کند، پشتیبان‌گیری Endpoint از سایر اندام‌هایی که آن را به یک ارگانیسم فعال تبدیل می‌کنند، محافظت می‌کند.

 

با دانستن این موضوع، می دانید که بزرگترین تفاوت بین Endpoint و پشتیبان گیری از مرکز داده این است که داده های Endpoint موبایل هستند. Endpoint مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب به صورت فیزیکی توسط کاربران نهایی سازمان منتقل می شوند.

 

این به یک ملاحظه مهم منجر می شود. از آنجایی که راه‌حل‌های محافظت از Endpoint و پشتیبان‌گیری Endpoint مستقیماً با ابزارهای فناوری کاربران نهایی کار می‌کنند، مهم است که این اقدامات با بهره‌وری تداخل نداشته باشند یا متغیرهای زیادی به معادله امنیتی اضافه نکنند. برای اینکه هر راه حلی کار کند، باید از آن استفاده، پیکربندی و به طور کامل در جریان کار ادغام شود — هیچ چیز بدتر از از دست دادن داده نیست زیرا یک کارمند نرم افزار امنیتی خود را برای راحتی غیرفعال کرده است.

 

پشتیبان گیری Endpoint چگونه کار می کند؟

راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری Endpoint می‌توانند از نظر عملکرد بسیار متفاوت باشند، اما عموماً داده‌ها را از یک هارد دیسک یا دستگاه محلی می‌کشند و کپی‌های ایمن، به احتمال زیاد رمزگذاری شده، از آن داده‌ها را به یک مکان ذخیره‌سازی راه دور ارسال می‌کنند. چه داده هایی کپی می شوند و چند بار از طریق خود نرم افزار پیکربندی می شوند.

 

موثرترین برنامه پشتیبان گیری Endpoint شامل محافظت از هر فایل در هر دستگاه است. در بیشتر موارد، این کار بدون نیاز به منابع زیاد امکان پذیر است، اگرچه فایل های بزرگ (تولید رسانه ای فکر کنید) در صورت پشتیبان گیری مکرر و کامل، می تواند بر پایداری شبکه فشار وارد کند.

 

اکثر ابزارهای پشتیبان گیری به کاربران یک داشبورد متمرکز می دهند که وضعیت پشتیبان گیری دستگاه را به آنها نشان می دهد و به آنها اجازه می دهد یک فایل یا کل سیستم را از جمله برنامه ها، تنظیمات، تنظیمات برگزیده و شخصی سازی را از یک رابط بازیابی کنند.

 

یکپارچگی پشتیبان‌گیری یک عامل کلیدی است که نباید نادیده گرفته شود. ابزارهای پیشرفته محافظت از Endpoint، چک‌های پشتیبان‌گیری خودکار را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که پشتیبان‌گیری‌ها برای بازیابی قابل اعتماد تأیید می‌شوند، هر نسخه پشتیبان را تأیید می‌کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل، یک اعلان به IT ارائه می‌کنند.

 

ویژگی های راه حل های پشتیبان گیری Endpoint

گزینه های زیادی در مورد راه حل های پشتیبان گیری Endpoint وجود دارد. تناسب ایده آل شما به چند عامل بستگی دارد، از جمله بودجه، نیاز به منابع، و میزان آزادی که در پیکربندی نیاز دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، چند ویژگی مهم وجود دارد که باید قبل از انتخاب ابزار پشتیبان گیری Endpoint بعدی سازمان خود به دنبال آنها باشید:

 

Self-service

بسیاری از کاربران Self-service را بخش مهمی از یک راه حل پشتیبان می دانند. از آنجایی که نیروی کار مدرن از مکان‌های مختلف، در مناطق زمانی متعدد و با دستگاه‌های مختلف کار می‌کند، ارائه پشتیبانی پاسخگوی IT در تمام ساعات شبانه روز دشوار است. حتی اگر تلاش شود، سازمان‌های بزرگ‌تر می‌توانند فشار زیادی را از تیم‌های فناوری اطلاعات خود با استفاده از Self-service در هر زمان ممکن حذف کنند. اگر کاربران نهایی بتوانند فایل‌ها را جستجو کنند، نسخه‌های پشتیبان را بازیابی کنند و بدون مداخله بیشتر به کار بازگردند، همه برنده می‌شوند.

 

انعطاف پذیری

همه عاشق فناوری انعطاف پذیر هستند. محافظت مؤثر اغلب به این بستگی دارد که چگونه نرم افزار می تواند با نیازها، ادغام ها و مشخصات فنی منحصر به فرد شما سازگار شود.

 

اتوماسیون

اتوماسیون فرآیند برای بهره وری و بلوغ عملیاتی ضروری است. هرچه اتوماسیون بیشتری بتواند در یک راه حل قرار گیرد، در نهایت محیط IT شما موثرتر خواهد بود — تا زمانی که از اتوماسیون به درستی استفاده شود و به طور کامل از آن استفاده شود.

 

بهینه سازی منابع

پشتیبان‌گیری، صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند را می‌گیرد. به گزینه هایی که محدود کردن پهنای باند، حذف مجدد، شتاب شبکه، فشرده سازی و سایر روش های به حداقل رساندن استفاده از پهنای باند و ذخیره سازی را ارائه می دهند، توجه کنید.

 

آیا به پشتیبان گیری Endpoint نیاز داریم؟

در یک کلام بله. این پاسخ مطمئن و جدی از این واقعیت ناشی می شود که Endpoint به یک نقطه اصلی نگرانی برای همه مسائل امنیت سایبری تبدیل شده اند.

 

در گزارش اخیر وضعیت خطر امنیتی Endpoint توسط Ponemon، 68٪ از متخصصان فناوری اطلاعات / امنیت گفتند که دفعات حملات علیه نقاط پایانی در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. علاوه بر این، 51 درصد از پاسخ‌دهندگان، حملات Endpoint را موفقیت‌آمیز می‌دانستند، زیرا راه‌حل‌های امنیتی Endpoint آنها به‌طور دقیق تهدیدها را شناسایی نمی‌کنند. در بسیاری از موارد، آسیب‌های ناشی از حملات موفقیت‌آمیز علیه این Endpoint را می‌توان با پشتیبان‌گیری از Endpoint کاهش داد، حتی اگر خود راه‌حل امنیتی Endpoint تهدید را متوجه نشد.

 

و این بدبختی ها می توانند رخ دهند زیرا ماهیت امنیت Endpoint خود در مواجهه با تهدیدات در حال تغییر بسیار تغییر کرده است.

 

حفاظت Endpoint زمانی به معنای استفاده از آنتی ویروس مبتنی بر امضا در هر Endpoint بود — راه حل ساده ای که تقریباً همه می توانند خودشان آن را انجام دهند. متأسفانه، عوامل تهدید امروزی ابزارهای متعددی را برای دور زدن این راه‌حل‌های سنتی AV ایجاد کرده‌اند که نیاز به راه‌حل‌های امنیتی Endpoint پیشرفته‌تری را ایجاد می‌کند.

 

محافظت از Endpoint سازمان شما به یک امر لایه ای تبدیل شده است. در کنار پشتیبان گیری Endpoint، باید سایر اقدامات دفاعی را نیز در جای خود قرار دهید، مانند:

 

  • ابزاری برای لیست whitelisting
  • احراز هویت Multi-factor  تا جایی که ممکن است.
  • کنترل دسترسی به شبکه
  • نرم افزار مدیریت Patch برای اطمینان از به روز رسانی سریع همه دارایی ها
  • نرم افزار ضد بدافزار (anti-malware) پیشرفته

حتی با وجود همه این راه حل ها، مدیریت Endpoint بدون راه حل پشتیبان گیری نقطه پایانی کامل نمی شود. مطمئن باشید که یک راه حل موثر و آسان برای پشتیبان گیری و بازیابی تضمین می کند که اگر بدترین اتفاق بیفتد، می توان عملیات تجاری را با حداقل اختلال از سر گرفت.

 

نتیجه

نحوه کار ما برای همیشه تغییر کرده است، و داشتن کارمندان و همکاران در سراسر جهان برای سازمان‌ها امری عادی شده است. خط‌مشی‌های «دستگاه خود را بیاورید» (BYOD) انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند، اما آنها همچنین یک چالش امنیتی مرکب در افزایش نیروی کار از راه دور هستند.

 

به این ترتیب، Endpoint در حال حاضر یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های شبکه یک سازمان هستند که بیش از 70 درصد موارد نقض از Endpoint منشأ می‌گیرد. به همین دلیل است که پشتیبان گیری Endpoint جزء کلیدی هر پشته امنیتی است و انتخاب بهترین ارائه دهنده پشتیبان Endpoint می تواند تفاوت را ایجاد کند.

برای خرید انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات به سایت فروشگاه ما مراجعه فرمایید