LTO 8 (Linear Tape Open 8) چیست؟

LTO-8 (Linear Tape-Open 8) چیست؟

0
20

 

فروش و خرید lto8
فروش و خرید lto8

LTO-8 یا Linear Tape-Open 8 ، فرمت نواری از کنسرسیوم Linear Tape-Open است که در اواخر سال 2017 منتشر شد.  و نسخه جایگزین نسخه LTO-7 شد که در سال 2015 عرضه شد.

یک کارتریج30 LTO-8  ترابایت ظرفیت ذخیره سازی فشرده و 12 ترابایت ظرفیت غیر فشرده را ارائه می دهد. نرخ انتقال داده پایدار برای داده های فشرده 750 مگابایت در ثانیه و برای داده های فشرده نشده 360 مگابایت در ثانیه است.  LTO-8 –  مانند فرمت های LTO-5،  LTO-6 و  LTO-7 – قابلیت پارتیشن بندی، رمزگذاری و نوشتن یک بار، خواندن بسیاری (WORM) را ارائه می دهد. درایوهای نوار LTO-8 با یک نسل سازگار هستند، بنابراین می توانند روی نوارهای LTO-7 بخوانند و بنویسند.

LTO یک فناوری نوار مغناطیسی فرمت باز است که توسط Hewlett Packard Enterprise (HPE) ،  IBM و Quantum — اعضای کنسرسیوم LTO – توسعه یافته و به روز شده است.

LTO اغلب به عنوان فرمت LTO Ultrium شناخته می شود. Ultrium اساساً نام تجاری LTO است. با این حال، امروزه این و سایر عناصر تکنولوژی نوار مغناطیسی در مجموع به سادگی LTO نامیده می شوند.

ویژگی های مهم LTO-8

LTO-8 از مقاومت مغناطیسی تونلی (TMR) برای تیپ هد ها استفاده می کند، سوئیچی از مقاومت مغناطیسی غول پیکر قبلی (GMR). TMR سیگنال الکتریکی تعریف‌شده‌تری نسبت به GMR ارائه می‌کند و به بیت‌ها اجازه می‌دهد در مناطق کوچک‌تری از رسانه LTO نوشته شوند. طبق گفته شرکتSpectra Logic ، تیپ هد LTO-8 با  TMR، چگالی بالاتر، حساسیت کمتر به ناهماهنگی رسانه ها، دمای خنک تر و حساسیت سیگنال بهتر را ممکن می کند TMR. به این دلیل توسعه یافت که سرهای GMR به حد چگالی خود رسیده بودند.

LTO-8 همچنین از باریم فریت به جای ذرات فلزی برای بهبود ظرفیت استفاده می کند. باریم فریت (نوعی ذره مغناطیسی) می تواند برای بهبود چگالی ضبط بدون از دست دادن سیگنال مغناطیسی، اندازه را کاهش دهد.

نسخه های جدید LTO به طور سنتی قادر به خواندن دو نسل و نوشتن به یک نسل بوده اند. به عنوان مثال، درایوهای LTO-7 می توانند کارتریج های LTO-5 و LTO-6 را بخوانند و در LTO-6 بنویسند. با LTO-8، فناوری TMR و باریم فریت، سازگاری عقب مانده را به یک نسل محدود می کند. در نتیجه، LTO-8 می تواند بر روی LTO-7 بخواند و بنویسد.

همانند نسل های قبلی،  LTO-8 دارای قابلیت WORM ، سیستم فایل نوار خطی (LTFS) و رمزگذاری است WORM. با اجازه دادن به کاربران برای نوشتن روی نوار فقط یک بار، اطمینان می‌دهد که داده‌ها رونویسی نمی‌شوند و به رعایت آن کمک می‌کند. از طریق LTFS، ​​نوارها پارتیشن بندی را ارائه می دهند، که به درایو نوار LTO می گوید دقیقاً کجا یک فایل ذخیره می شود و کنترل فایل و مدیریت فضا را بهبود می بخشد. و استاندارد رمزگذاری پیشرفته 256 بیتی (AES) امنیت و حریم خصوصی را هنگام ذخیره و ارسال نوارها افزایش می دهد.

هنگامی که امنیت ذخیره سازی داده ها برای مقابله با باج افزارها و سایر حملات سایبری نگران کننده است، نوار انتخابی قوی است. این برنامه، حفاظت از داده های آفلاین را ارائه می دهد و داده ها را از شبکه های مستعد در برابر ویروس ها جدا نگه می دارد.

LTO-8 حداکثر از چهار پارتیشن پشتیبانی می کند و دارای قابلیت اطمینان از نرخ خطای 10-19 بیتی است.

ظرفیت نوار LTO-8

دو تا از بزرگترین مزایای ذخیره سازی نوار، ظرفیت و نقشه راه محصول متمایز آن است. نقشه راه LTO دارای فناوری است که اساساً ظرفیت ذخیره سازی نوار را با هر نسل جدید دو برابر می کند. اکنون ظرفیت یک عنصر کلیدی ذخیره سازی است که حتی کسب و کارهای کوچک داده ها را در سطوح صدها ترابایت یا حتی پتابایت (PB) مدیریت می کنند.

طبق گزارش Spectra Logic ، 12 ترابایت ظرفیت فشرده نشده ارائه شده در LTO-8 معادل 8000 فیلم، 2880000 آهنگ یا 7140000 عکس است. در 10 سال گذشته،  LTO ظرفیت را 1400 درصد افزایش داده است.

برنامه LTO یک ویژگی جدید را با LTO-8 معرفی کرده است که این درایو می تواند 9 ترابایت را بدون فشرده سازی بر روی یک کارتریج جدید LTO-7 به جای 6 ترابایت معمولی بنویسد. بر اساس برنامه LTO، آن رسانه یک کارتریج LTO-8 نوع M اولیه شده LTO-7 نامگذاری شده است. فقط کارتریج های جدید LTO-7 را می توان به عنوان LTO-8 نوع M مقداردهی کرد. کارتریج اولیه را فقط می توان در درایو LTO-8 خواند و نوشت. ظرفیت فشرده 22.5 ترابایت را ارائه می دهد.

 LTO-8 در مقابل LTO-7

LTO-8 ظرفیت LTO-7 را تبدیل به دو برابر کرد، از 6 ترابایت به 12 ترابایت غیر فشرده و 15 ترابایت به 30 ترابایت فشرده. نسبت تراکم ظرفیت 2.5-1 یکسان است.

LTO-8 دارای افزایش عملکرد از 300 مگابایت در ثانیه به 360 مگابایت در ثانیه برای سرعت انتقال داده فشرده نشده و از 700 مگابایت در ثانیه به 750 مگابایت در ثانیه فشرده شده است. کارشناسان صنعت گفته اند LTO-7 ممکن است آخرین کارتریجی باشد که با توجه به قیمت پایین تر، به مشتریان کوچک و متوسط ​​ارائه می دهد.

درایوهای LTO-7 می توانند کارتریج های LTO-6 و LTO-5 را بخوانند و LTO-6 را بنویسند، در حالی که LTO-8 فقط می تواند کارتریج LTO-7 بخواند و بنویسد.

LTO-8 در مقابل LTO-9

LTO-9 ظرفیت LTO-8 را از 12 ترابایت به 18 ترابایت غیر فشرده و از 30 ترابایت به 45 ترابایت فشرده افزایش داد. همانند نسخه های قبلی LTO،  LTO-9 با نسبت فشرده سازی 2.5-1 ادامه می یابد و می تواند داده ها را در 32 کانال بنویسد.

کارتریج  LTO-9 عملکرد نوار را از 360 مگابایت در ثانیه به 400 مگابایت در ثانیه برای داده های فشرده نشده و از 750 مگابایت در ثانیه به 1000 مگابایت در ثانیه برای داده های فشرده افزایش می دهد.

درایوهای LTO-9 می توانند اطلاعات LTO-8 بخوانند و بنویسند. این سازگاری مشابه LTO-8 است، اما نشان دهنده تغییر از LTO-1 به LTO-7 است، که می تواند از نوارهای دو نسل قبل، علاوه بر نوشتن روی نوارهای یک نسل قبل، بخواند.

جهت خرید LTO 8 با شرکت کوشا فناوران مبتکر تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما – مجله مبتکر (tapestorage.ir)