مزایای tape backup

0
181

مزایای Tape backup

کسب‌وکارهای مدرن مبتنی بر اطلاعات هستند، به این معنی که اطلاعات جز اموال حیاتی هر سازمانی هستند و باید به هر قیمتی از آنها محافظت کرد.برای این منظور می توان از استراتژی های مختلف پشتیبان گیری از داده ها از جمله استفاده از tape برای بکاپ ، پشتیبان گیری به وسیله دیسک یا پشتیبان گیری ابری استفاده کرد.در این مطلب، ما قصد داریم در مورد اینکه چرا بکاپ به وسیله tape را می توان یک رویکرد موثر برای حفاظت از داده ها در نظر گرفت و چگونه می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند، بحث کنیم.

مزایای بکاپ به وسیله tape شامل موارد زیر است:

  1. ظرفیت
  2. قیمت
  3. توسعه پذیری
  4. طول عمر
  5. بهره وری
  6. قابل حمل بودن
  7. امنیت

آنچه باید در مورد tape backup بدانید

tape backup فرآیند تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات حیاتی در یک کارتریج tape است.tape driveیکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات است که امکان خواندن و نوشتن اطلاعات، روی نوار مغناطیسی را فراهم می‌کند.حتی اگرچه بیشتر سازمان‌ها به تدریج به دیسک‌ها یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره‌سازی اولیه خود روی آورده‌اند، tape همچنان به طور گسترده برای اهداف پشتیبان‌گیری و بازیابی استفاده می‌شود.

tape drive امکان ذخیره سازی به صورت دسترسی متوالی را فراهم می کند، در حالی که هارد دیسک ذخیره سازی به صورت دسترسی مستقیم را فراهم می کند.دسترسی متوالی به این معنی است که شما می توانید به داده های مورد نیاز فقط در یک توالی از پیش تعیین شده دسترسی داشته باشید.به زبان ساده، شما باید نوار درون tape cartridge را به جلو یا عقب ببرید تا به محلی که اطلاعات مورد نیاز در آن ذخیره شده است دسترسی پیدا کنید.با دسترسی مستقیم، هر قطعه از اطلاعات دارای یک آدرس منحصر به فرد است که به آن اختصاص داده شده است، بنابراین به شما امکان می دهد مستقیماً و در عرض چند ثانیه به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

tape drive ها در کنار فضای ذخیره سازی مبتنی بر دیسک یا فضای ابری استفاده می شوند، بنابراین به شما امکان می دهد از مزایای روش های مختلف بکاپ به صورت همزمان بهره مند شوید.با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، باید بدانید که چه زمانی و چگونه باید از tape backup استفاده کرد.

پشتیبان گیری به وسیله tape به طور گسترده توسط شرکت های بزرگ به عنوان روش پشتیبان گیری آفلاین استفاده می شود.با توجه به طول عمر و قابل حمل بودن، دستگاه های tape می توانند مقادیر زیادی از داده ها را به صورت آفلاین ذخیره کنند و از ثبات طولانی مدت آرشیو اطمینان حاصل کنند. بکاپ به وسیله tape بهترین گزینه برای زمانی است که نیازمند ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات برای مدت زمان طولانی هستید.در مورد داده‌هایی که اغلب به دسترسی به آنها نیاز پیدا می‌کنید، باید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه و در صورت نیاز بازیابی کنید.در این مورد، ذخیره سازی مبتنی بر دیسک یا فضای ابری انتخاب بهتری است.

مزایای Tape backup

tape drive ها از سال 1950 جهت ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته اند هرچند محبوبیت آنها در طی سال ها دستخوش تغییراتی شده اما همچنان در دیتا سنتر های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.و به مهم ترین دلایل این محبوبیت در ادامه این مقاله اشاره خواهیم کرد.

ظرفیت

اولین مزیت tape backup، ظرفیت ذخیره سازی بزرگی است که دستگاه های tape می توانند ارائه دهند.ظرفیت ذخیره سازی tape drive های  مدرن به منظور پاسخگویی به  افزایش حجم داده ها  طور مداوم در حال افزایش است.با استفاده از  tape ، می توانید به فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا که در یک بسته فیزیکی نسبتاً کوچک ارائه می شود، دسترسی پیدا کنید.به این ترتیب،مجبور نیستید هزینه ساخت یک مرکز پشتیبان جداگانه، و خرید تجهیزات اضافی برای نگهداری tape را متحمل شوید.

قیمت

در مقایسه با پشتیبان‌گیری به وسیله دیسک یا cloud، پشتیبان گیری به وسیله tape را می‌توان یک گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه برای هزینه هر گیگابایت در نظر گرفت.علاوه بر این،tape drive ها برای  شما امکان ذخیره سازی داده  ها به صورت آفلاین را فراهم میکنند که از نظر پشتیبانی و نگهداری هزینه کمتری دارد.

در برخی موارد، tape backup مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای ذخیره‌سازی داده‌های قدیمی در نظر گرفته می‌شود.از نظر زمان و هزینه، تبدیل داده های قدیمی به فرمت مناسب و سپس انتقال آن اطلاعات از کارتریج نوار به یک رسانه جدید هزینه بر خواهد بود.

توسعه پذیری

یکی دیگر از مزیت های قابل ذکر tape backup توسعه پذیری بالای آن است.شما به راحتی می توانید زیرساخت های  tape backup را از طریق خرید tape drive های جدید و افزودن آنها به tape library توسعه دهید.از طرف دیگر، اگر می خواهید ظرفیت ذخیره سازی مبتنی بر دیسک را افزایش دهید، باید سخت افزار اضافی خریداری کنید که می تواند بسیار هزینه بر باشد باشد.

backup

طول عمر

طول عمر tape دلیل اصلی استفاده گسترده از tape backup توسط شرکت های بزرگ است.اگر به درستی نگهداری شوند، tape drive ها می توانند داده های مورد نیاز را برای 30 سال یا حتی بیشتر ذخیره کنند.در نتیجه،tape backup می‌تواند حفظ طولانی‌مدت داده‌های حیاتی را ارائه دهد و از ثبات بایگانی بالا اطمینان حاصل کند.

بهره وری

دستگاه‌های ذخیره‌سازی دیسک یا ابر معمولاً برای ذخیره داده‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز به دسترسی مکرر و سریع دارند.بنابراین، چنین دستگاه هایی باید به صورت 24 ساعته کار کنند تا بتوانند به طور منظم از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنند از بازیابی موفقیت آمیز اطلاعات اطمینان حاصل کنند.به همین دلیل ذخیره سازی دیسک یکی از دلایل اصلی مصرف انرژی در مراکز داده مدرن محسوب می شود.

قابل حمل بودن

مزیت مهم بعدی tape backup، قابلیت حمل است.پس از نوشتن داده ها روی tape cartridge، می توانید به سادگی آنها را بردارید و آنها را به مکانی خارج از سایت منتقل کنید.در صورت هرگونه تهدید احتمالی برای تأسیسات ذخیره سازی نوار خود، می توانید به راحتی tape ها را جمع آوری کرده و آنها را به مکان امن تری منتقل کنید.برای ایمن سازی داده ها در روش استفاده از فضای ذخیره سازی ابری یا دیسک، باید مقادیر زیادی داده را از طریق شبکه به یک سایت پشتیبان جدید انتقال دهید.چنین عملیاتی می تواند زمان زیادی را صرف کند، که در صرف چنین زمانی در زمان حادثه مشکل ساز خواهد بود.

امنیت

چیزی که tape backup را برای بسیاری از سازمان‌ها به گزینه‌ای سودآور تبدیل می‌کند این است که می‌تواند از اطلاعات در برابر باج افزار ها محافظت کند

tape backup ها به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند، به این معنی که پس از اتمام عملیات پشتیبان‌گیری، tape drive از سیستم جدا می‌شود.بنابراین، اگر tape cartridge به سیستم متصل نباشد، مهاجمان امکان دستیابی به اطلاعات و سرقت آنها را نخواهند داشت.در این مورد، tape backup مؤثرتر از ذخیره سازی ابری است که به صورت آنلاین عمل می کنند و دائماً در معرض حملات خارجی قرار دارند.

آیا tape backup همچنان رایج است

درست مانند هر شکل دیگری از فناوری، نوار در طول سال ها تکامل یافته است.حتی با وجود اینکه نقش آن به عنوان رسانه اصلی پشتیبان توسط دیسک و ذخیره سازی ابری به عهده گرفته شده است، پشتیبان گیری نوار همچنان به طور فعال در مراکز داده مدرن استفاده می شود.با توجه به مزایای پشتیبان گیری نوار که به تازگی لیست کردیم، واضح است که چرا ذخیره سازی نوار موفق به انجام این کار شده است.

با توجه به نوآوری و توسعه مستمر، نوار توانسته است به شکل منسوخ فناوری تبدیل نشود.نوار با موفقیت از یک رسانه اصلی پشتیبان به ارائه ذخیره سازی طولانی مدت حجم بزرگ داده و همچنین آرشیو داده ها تبدیل شده است.

بهترین روش های tape backup

برای اطمینان از اینکه پشتیبان‌های نوار شما به طور ایمن ذخیره می‌شوند، باید روش‌های پشتیبان نوار زیر را به کار ببرید:

  1. برای محافظت از داده های خود در برابر دسترسی غیرمجاز، رمزگذاری داده را فعال کنید.
  2. به محض اینکه پشتیبان گیری از داده ها را به پایان رساندید، نوارها را خارج از محل حمل کنید.این به شما امکان می دهد تا خطر سرقت آنها را از شما به حداقل برسانید.
  3. یک راه حل قابل اعتماد محافظت از داده ها را انتخاب کنید که قادر به پشتیبان گیری نوار و محافظت از کل زیرساخت است.
  4. اطمینان حاصل کنید که تعداد محدودی از کارمندان قابل اعتماد به مکانی که پشتیبان‌های نوار ذخیره می‌شوند دسترسی دارند.

backup

 

 

علاوه بر این، مراقبت از کارتریج های نوار برای اطمینان از ماندن آنها در حالت عملیاتی تا زمانی که ممکن است مهم است.حتی اگر برخی از کارتریج های نوار تا 30 سال دوام بیاورند، وضعیت آنها ممکن است بدون مراقبت و نگهداری مناسب به طور قابل توجهی بدتر شود.اگر نوار آسیب ببیند، نمی توانید داده های موجود در آن را بازیابی کنید.برای محافظت از درایوهای نوار، باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. کارتریج های نوار خود را در زمانی که استفاده نمی کنید در جعبه هایشان نگهداری کنید.
  2. نوارها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.آنها را در معرض نور مستقیم خورشید یا گرما قرار ندهید.
  3. هنگام تمیز کردن کارتریج های نوار، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.
  4. از قرار دادن نوارها در کنار وسایل الکترونیکی که می توانند میدان مغناطیسی قوی ایجاد کنند، خودداری کنید.

جهت خرید انواع تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت کوشا فناوران مبتکر کلیک کنید