ایجاد پشتیبان گیری و بازیابی مرکز داده

0
48

پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که عملیات خود را در حال اجرا نگه دارید، داده‌های مشتری و فروش مورد نیاز خود را برای برنامه‌ریزی کسب‌وکار یا توسعه استراتژی بازاریابی حفظ کنید. با این حال، تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار با این فرآیند آشنایی ندارند که انجام آن نسبتاً ساده است، حتی اگر طیف گسترده ای از روش های مختلف را ارائه می دهد، که برخی از آنها باید برای حداکثر اثربخشی ترکیب شوند.

در ادامه، انواع مختلف پشتیبان‌گیری و فناوری‌هایی را بررسی می‌کنیم که به ما امکان می‌دهند از داده‌های خود محافظت کنیم.

انواع پشتیبان گیری

ایجاد پشتیبان گیری و بازیابی مرکز داده
ایجاد پشتیبان گیری و بازیابی مرکز داده

سه نوع اصلی پشتیبان‌گیری وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم، که هر کدام برای نیازهای مختلف کاربر مناسب‌تر هستند. بسته به آنچه می خواهیم به آن برسیم، ممکن است به دنبال موارد زیر باشیم:

  پشتیبان گیری کامل

  پشتیبان گیری افزایشی

  پشتیبان گیری اختلافی

  پشتیبان گیری  Real time

  پشتیبان گیری سرور فیزیکی (bare metal)

پشتیبان گیری کامل اساسی ترین نوع حفظ اطلاعات است. این شامل ایجاد یک کپی از تمام داده های موجود در سرور است. پشتیبان‌گیری کامل زمان و فضای ذخیره‌سازی زیادی را می‌طلبد، بنابراین زمانی که همه سیستم‌ها تنظیم شده‌اند، اغلب فقط یک بار انجام می‌شود.

پشتیبان گیری افزایشی به معنای پشتیبان گیری از فایل هایی است که از آخرین نسخه پشتیبان اضافه شده اند .

تصور کنید که یک سرویس نوشتن را اجرا می کنید و می خواهید مطمئن شوید که همه اطلاعات و داده هایی که با نویسندگان تکالیف خود به اشتراک می گذارید همیشه در دسترس و صحیح هستند. این نوع پشتیبان گیری اطمینان حاصل می کند که هر تغییر یک نسخه ایمن دریافت می کند.

پشتیبان‌گیری اختلافی نوعی حفاظت از داده است که از یک اطلاعات در لحظه بازگشت به آخرین نقطه پشتیبان کاملی که کاربر انتخاب می‌کند، پشتیبان‌گیری می‌کند.

پشتیبان‌گیری real time تغییرات فایل‌های شما را به محض وقوع ردیابی می‌کند و اطلاعات پشتیبان را بر این اساس به‌روزرسانی می‌کند.

پشتیبان‌گیری bare metal امکان پشتیبان‌گیری از کل سرور را فراهم می‌کند، به گونه‌ای که به ما امکان می‌دهد تمام اطلاعات از دست رفته را حتی روی سخت‌افزاری که هیچ نرم‌افزار یا حتی سیستم‌عاملی نصب نشده است، بازیابی کنیم. این یک گزینه عالی در صورت آسیب فیزیکی و نیاز به قطعات سخت افزاری جدید است.

پشتیبان گیری LOCAL

این روش حفظ داده ها تا حدودی منسوخ شده است زیرا پشتیبان گیری از کل سرور در یک درایو فیزیکی محلی زمان و فضای زیادی را می گیرد. علاوه بر این، فرآیند بازیابی بیش از حد طول می کشد، به همین دلیل است که این روش برای مراکز داده توصیه نمی شود. با این حال، یکی از دوستانم در EssayWritingLand به من گفت که از یک درایو فیزیکی برای پشتیبان‌گیری از کارش استفاده می‌کند، زیرا فایل‌های متنی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و این باعث می‌شود پشتیبان‌گیری از دیسک گزینه‌ای عالی باشد.

پشتیبان گیری ابری

این یک روش بسیار سریع‌تر برای محافظت از داده‌های ما است و مدیریت آن بسیار آسان‌تر است، زیرا راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی ابری اغلب با یک سری ویژگی‌هایی همراه هستند که پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات را خودکار و تسهیل می‌کنند. این روش شامل ارسال نسخه‌هایی از فایل‌ها به فضای ذخیره‌سازی ابری از طریق اینترنت است، بنابراین آپلود و دانلود نیاز به منابع کمتری دارد.

انواع بازیابی اطلاعات

راه‌های زیادی برای به خطر انداختن یکپارچگی اطلاعات شما وجود دارد، بسته به نوع مشکل و میزان داده‌هایی که باید بازیابی شوند، چندین نوع بازیابی اطلاعات وجود دارد:

ایجاد پشتیبان گیری و بازیابی مرکز داده
ایجاد پشتیبان گیری و بازیابی مرکز داده

بازیابی فایل

 بازیابی volume

 بازیابی  Bare metal

 بازیابی فوری

بازیابی فایل به معنای بازگرداندن یک فایل گم شده یا خراب یا گروهی از فایل ها است. فایل ها ممکن است توسط بدافزار خراب شوند یا به طور تصادفی توسط یک کاربر تغییر یا حذف شوند.

هنگامی که ما نیاز به بازیابی تعداد زیادی فایل و پوشه داریم، به خصوص اگر بخواهیم مجوزهای قبلی و تنظیمات پوشه را حفظ کنیم، بازیابی حجم یک گزینه عالی است.

بازیابی  Bare metal نوعی بازیابی اطلاعات است که زمانی اتفاق می افتد که یک قطعه سخت افزاری جدید به دلیل ارتقاء تجهیزات یا یک فاجعه نصب شود. این نوع بازیابی به ما این امکان را می دهد که کل سرور خود را به یک نقطه زمانی خاص بازیابی کنیم حتی اگر سخت افزار ما هیچ نرم افزاری نصب نکرده باشد.

بازیابی فوری یکی از پیشرفته ترین انواع نجات داده است که می توان از طریق پشتیبان گیری محلی یا ابری به دست آورد. در این فرآیند، از داده‌ها به‌طور مداوم پشتیبان‌گیری می‌شود، و در صورت بروز مشکل، سیستم به آخرین نسخه پشتیبان هدایت می‌شود و به سرور اجازه می‌دهد بدون وقفه کار کند تا زمانی که داده‌های اصلی بازیابی شوند.

نتیجه گیری

بهترین گزینه این است که بین مدت زمانی که کسب‌وکارتان می‌تواند آفلاین بماند و مقدار داده‌هایی که می‌توانید از دست بدهید، تعادل برقرار کنید، در بیشتر موارد، این به این معنی است که چقدر باید اطلاعات خود را حفظ کنید. هر دو طرف ترازو را به دقت اندازه گیری کنید تا به نیازهای کسب و کار خود کمک کنید و استراتژی حفاظت از داده ها را بهینه کنید. این راهنما باید به شما کمک کند تا برخی از سؤالات اصلی را که نگران کسانی در میان ما هستند که فاقد تخصص فنی هستند، اما نیاز به مراقبت شخصی از امنیت داده های خود دارند، درک کنید.

 

تماس با ما – مجله مبتکر (tapestorage.ir)

برای مطالعه بیشتر