سیستم DLP در سال 2021 و وظایف آن

0
33

سیستم DLP در سال 2021 و وظایف آن

برخی از اطلاعات ممکن است به شهرت شرکت آسیب برساند. هر مدیرعامل می داند که داده ها باید محافظت شوند. یکی از این راه ها راه اندازی سیستم DLP است.

انواع مختلفی از سیستم های DLP وجود دارد و هنگام انتخاب یکی باید بسیار جدی باشید. بهترین راه برای درک اینکه آیا سیستم در استفاده مناسب و در کار موثر است، آزمایش آن است.

دپارتمان تحلیلی Falcongaze در بین شرکت هایی که از Falcongaze SecureTower در سال 2020 استفاده کردند، نظرسنجی کرد و مزایای استفاده از آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مشتریان همچنین مشکلات ناشی از اولین مراحل کار با سیستم را به اشتراک گذاشتند.

 

در سال 2020، عملکردهای سیستم DLP راه حل های زیر را ارائه داد:

  1. کنترل روند کار کارکنان در طول همه گیری.

در سال 2020، شرکت های سراسر جهان کارکنان خود را به کار از راه دور منتقل کردند. با توجه به این شرایط، کنترل روند کار کارکنان دشوار شد. به همین دلیل تقاضا برای سیستم های DLP افزایش یافت.

در خانه، محیط امن تر و کنترل کمتری است، بنابراین خطر نشت داده ها در حال افزایش است.

شرکت Falcongaze خواسته های بازار را برای به روز رسانی سیستم برآورده کرد. این نسخه دارای عملکرد بهبود یافته ای در کنترل داده های ذخیره شده، پوشش وسیع تری از پیام رسان ها برای ردیابی، ممنوعیت چاپ، پردازش اطلاعات بیشتر و غیره است.

  1. بهبود کارایی پرسنل.

بسیاری از پاسخ دهندگان موافق بودند که اطلاع رسانی به کارکنان از سیستم سیستم DLP بر کارآیی آنها تأثیر می گذارد. پرسنل دیگر وقت خود را برای مسائل بیشتر برای کار بیشتر متوقف کردند.

با این حال ، مواردی رخ داد که یک شرکت مجبور شد بخشی از کارکنان خود را اخراج کند، زیرا بررسی سیستم DLP نشان داد که برخی از کارکنان وقت خود را برای تماشای فیلم، خواندن مقالات مرتبط با کار، بازی کردن، چت کردن تلف می کنند. پیاده سازی سیستم و اطلاع کارکنان در مورد آن منجر به افزایش کارایی پرسنل و کاهش اتلاف وقت شد.

  1. کمک به مدیران منابع انسانی

مدیران منابع انسانی همچنین از عملکرد سیستم قدردانی کردند.

بنابراین، SecureTower به آنها فرصتی برای تجزیه و تحلیل و تقویت روابط بین همکاران می دهد. همچنین، آشکارسازی افرادی که بر کارکنان تأثیر منفی می گذارند و آنها را از کار منحرف می کند، امکان پذیر شد.

  1. وفاداری پرسنل

وفاداری پرسنل نیز برای امنیت اطلاعات شرکت ضروری است.

SecureTower مکاتبات کارکنان در پیام رسان ها و خدمات ایمیل را رهگیری می کند.

مأموران امنیتی خاطرنشان می کنند که بررسی زمان نشت اطلاعات بسیار کمتر طول می کشد. مواردی وجود دارد که چندین ساعت طول کشید تا سیستم کارآیی خود را نشان دهد: آنها تجزیه و تحلیل را آغاز کردند و به سرعت کارمندان را که عمداً اطلاعات حساس را به ایمیل های ناشناخته ارسال می کردند، کشف کردند.

  1. کپی کلیه مکاتبات.

این سیستم همه داده های ارسال شده و دریافت شده را ذخیره می کند: پیام ها، پیوست ها، پرونده های صوتی و پرونده های ویدئویی. در صورت حذف اطلاعات از رایانه، سیستم اجازه بازیابی آن را می دهد. یافتن نامه های ارسال شده قبلی دشوار نیست، زیرا عملکرد چنین فرصتی را می دهد.

 

همین امر مربوط به ایستگاه های کاری قطع شده از سرور مرکزی است. یک عامل داده ها را رهگیری می کند و آنها را در رایانه ذخیره می کند. به عنوان مثال، زمانی اتفاق می افتد که یک کارمند به سفر کاری رفته و لپ تاپ کاری خود را برداشته باشد. وقتی دوباره به سرور متصل می شوند، عامل تمام اطلاعات رهگیری شده را به سرور مرکزی منتقل می کند.

  1. سیستم DLP باید نشتی ها را از بین ببرد.

برخی سیستم DLP را نوعی سپر می دانند که نشت داده های حساس را از بین می برد. اما این درست نیست. این سیستم خطر نشت را به حداقل می رساند. آنها را ردیابی می کند و مقامات امنیتی را از حوادث مطلع می کند. این دستگاه به عنوان مثال از چاپ اسناد، کپی متون یا باز کردن سوابق جلوگیری می کند. با این حال، این یک دارو نیست، زیرا راه های دور زدن سیستم هنوز وجود دارد.

با این وجود، توانایی سیستم برای رهگیری داده های ارسال شده و دریافتی، خطر نشت را به حداقل می رساند. مقامات امنیتی می توانند “تحقیقات” را در SecureTower ایجاد کنند. آنها می توانند همه داده هایی را که مشارکت کارکنان در یک حادثه را تأیید می کند، قرار دهند.

  1. سیستم DLP اسراف است.

برخی از مدیران عامل متقاعد شده اند که سیستم DLP نوعی آنتی ویروس است، به همین دلیل هزینه آن باید مناسب باشد. این تأیید اشتباه است، زیرا هر سیستمی برای حفاظت از داده ها ابزاری است که نشت داده ها را به حداقل می رساند.

به هر حال، شما می توانید یک سیستم با قیمت مناسب پیدا کنید. اما فراموش نکنید که نشت داده ها یا بی وفایی کارکنان ممکن است هزینه بسیار بالاتری داشته باشد.

  1. مسائل اخلاقی و حقوقی سیستم DLP.

بسیاری از مردم می توانند بگویند که استفاده از سیستم DLP اخلاقی نیست، زیرا به مکاتبات شخصی کارکنان حمله می کند، پیام های صوتی و تصویری آنها را رد می کند، درخواست های جستجو را جستجو می کند. هر شخصی حق دارد که از محرمانه بودن مکاتبات برخوردار باشد.

  1. برای پیاده سازی سیستم DLP ، سازماندهی مجدد کل شبکه شرکتی ضروری است.

سیستم های مدرن DLP به راحتی تعبیه شده اند و نیازی به تغییرات اضافی ندارند. تیم پشتیبانی فنی Falcongaze عملکرد را با توجه به وظایف تجاری یک شرکت خاص پیکربندی می کند. بنابراین، فرآیند راه اندازی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

 

در سال 2020 ، وظایف کاملاً جدیدی برای سیستم های DLP انجام شد. ذخیره اطلاعات حساس در طول همه گیری دشوار بود اما هنوز بسیار مهم است. SecureTower موفق شد با همه چالش ها کنار بیاید.